۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۹

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

اقدام فوری دولت برای حمایت معیشتی از طلاب و روحانیون

اقدام فوری دولت برای حمایت معیشتی از طلاب و روحانیون

سنندج- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار داریم دولت سیزدهم برای رفع دغدغه جامعه روحانیت استان کردستان اقدامی فوری را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی روز چهارشنبه در همایش طلاب و روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته استان کردستان اظهار کرد: علما سنگربانان ارشاد و روشنگری در جامعه بوده و علمای شهید الگویی همیشگی برای ما هستند.

وی افزود: علما مرکز وحدت و انسجام در جامعه بوده و امروز نیز باید در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های تفرقه افکنانه دشمنان به روشنگری بپردازند.

ماموستا رستمی با اشاره به سیره رسول الله (ص) خاطرنشان کرد: علما و روحانیون وارثین انبیا بوده و تا زمانی که نقش آفرینی علما را در جامعه داشته باشیم از سیطره جهالت و سیاهی جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: وحدتی مثال زدنی در بین اهل سنت و اهل تشیع کردستان برقرار است و این مهم برای همگان قابل مشاهده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون استان و مراکز دینی در این منطقه اشاره کرد و گفت: انتظار داریم دولت سیزدهم برای رفع دغدغه جامعه روحانیت استان کردستان اقدامی فوری را انجام دهد.

ماموستا رستمی با تقدیر از خدمات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این مجمع به مرکزی برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است و امیدواریم که روز به روز شاهد اتحاد مسلمین باشیم.

وی افزود: باید بدانیم که وحدت و همدلی زمینه ساز توسعه و تعالی است و نقش علما و روحانیون در این مسیر ویژه است.

امام جمعه سنندج با اشاره به تحصیل بیش از چهار هزار طلبه در مدارس علوم دینی و حجره‌های سنتی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جریان سفر خود به کردستان از این مدارس بازدید کند.

کد خبر 5365437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha